Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

Diky, potvrzuji.

Poslouchal jsem tenkrat stridave Vase vysilani a svobodnou evropu abych vedel co se doma deje.

2 0
možnosti
JP

Ani nevíte, jak jste mě potěšil. Děkuji.

1 0
možnosti
Foto

I za mě dík.

Zajímavý pohled z dosti neznámého prostředí. A klobouk dolů před vámi, redakcí, když jste v baráku hlídaném všemi možnými způsoby a při tehdejší cenzuře tohle dokázali vysílat.

Asi bych na vašem místě moc v klidu nebyl. :-)

15 0
možnosti
Foto

Ještě dodatek vašemu řediteli - slyšel jsem někdy začátkem ́90, jak si jeden člověk povzdechl:

"Já, nebýt v podniku předsedou partaje, mohl jsem teď dělat mluvčího OF".

Myslím, že to dost vystihuje tehdejší atmosféru.

16 0
možnosti
JR

J84a35n 49R35á68ž

17. 11. 2017 18:18

Díky!

Hodně poučné by bylo, kdyby zcela otevřeně a bez jakékoliv autocenzury, prohovořili, či napsali, své zážitky z té doby další přímí účastníci, kteří se stáhli do ústraní a tak jim o nic nejde.

Já považuji až volbu V. Havla prezidentem 29.prosince 1989 za datum, kdy bylo definitivně rozhodnuto o další dělbě moci mezi komunisty a novou garniturou deroucí se na výsluní.

Osobně by mne moc zajímala pravda o tom, kdo a jaké síly stály za tím, že Havel dostal při své volbě hlasy všech 183 poslanců Sněmovny lidu a 140 poslanců Sněmovny národů, kde v obou komorách měli naprostou většinu komunisté.

Slyšel jsem od některých vlivných té doby, že Husák s Adamcem upřednostnili Havla před Dubčekem, který byl jasným favoritem a to prý rozhodlo. Promluví někdo, jak to bylo ve skutečnosti?

10 0
možnosti
JP

Musel byste znát tehdejší složení parlamentu. Od komunistických pohlavárů až po zasloužilé dojičky. Já ho tehdy poznal v roce 1990, byl jsem zpravodajem Hospodářských novin ve Federálním shromáždění. Mimochodem, také velké vystřízlivění. Když soudruzi dostali pokyn volit Havla, jen ho jako vždycky masově splnili. Ani to většinou jinak neuměli, politika se pekla v KSČ úplně jinde než v parlamentu. Tam se jen zvedaly ruce jak v RUR. Mimochodem, poslancem Federálního shromáždění byl i můj kdysi nejvyšší nadřízený, ústredný riaditel rozhlasu Ján Riško. A ten ještě dlouho po listopadu 89 blouznil o nové cestě "italského" typu komunismu. Vyjádřili jsme se k tomu v redakci tehdy velmi neotřele, poslali jsme mu do Federálního shromáždění špagety.:-)

8 0
možnosti
Foto

Má to háček, Mikroforum vysílalo v době, kterou pracující trávili cestou domů v tramvajích. Nulový dopad.

0 13
možnosti
JP

To se velmi mýlíte. V listopadu 1989 už nevysílalo Mikrofórum (do té doby skutečně třičtvrtěhodinka odpoledne), ale nově zřízená celostátní stanice E+M, a to od rána nepřetržitě do jedenácti hodin v noci. Obrovský dopad, věřte mi, zvláště proto, že žádné médium tehdy - určitě ne v prvních dnech sametové revoluce - nevysílalo pravdu. Vysílali (psali) velmi opatrně, do pátku 24.11. dokonce většinou jen o "chuligánských výtržnostech" a "dílčích protestech". Ale váš názor mi jen potvrzuje, jak dokonale jsme byli z historie vyradýrováni. Jsem zvědav, jestli se tu vůbec objeví někdo, kdo si nás pamatuje.

8 0
možnosti
  • Počet článků 277
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3399x
Inženýr ekonom, choreograf, lektor tance a společenské výchovy. Příjemce kapesného od státu za celoživotní sociální a zdravotní pojištění proti přetížení peněženky. Docent spontánní dojmologie a rychlých polních soudů. Na hlavu vzatý odborník na mediální obluzování, mentor exekutorů ducha, travič politické blbé nálady a deratizátor zapouzdřených ideologií. Čtyři děti, pět vnoučat. Životní heslo: Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo (Kapka proráží kámen nikoli silou, ale opakovaným kapáním). Znamením štír. 

Seznam rubrik