Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stale ve mne ten clanek rezonuje a dnes me napadlo, ze mladi sice maji sve youtuberaky a jine virtualni infekce, ale ani my starci uz davno nejsme na chmelu. Blogovani je sice mozna odusevnelejsi zabava (zavislost?), pokud se zadari, ale svym zpusobem je to taky odtrzeni od reality a od zivota.

No, ono to nejak dopadne, ze?

"Zivot je tak trapny, Boze, jak uprdnuti u souloze," jak spravne pravi basnik Krchovsky. Cimz chci rict, nelamejme si s tim zbytecne hlavu...je celkem jedno, jestli natahnem brka pred monitorem, nebo nekde v kempu u plynoveho horaku, na kterem se bude skvarit lancmít. Hezky den a blogy ven! :-)

0 0
možnosti

Výborný článek, karma R^

0 0
možnosti
Foto

Nespravedlivě paušalizující, zbytečně negativní, ale výtečně napsané. Když se smějete smutnému textu, je to dycky fajn :-)

0 1
možnosti

Klidně jste to mohl zkratit na "Ty mladý nestojej za nic" a "To za našich mladech let nebejvalo" a ušetřil byste hodiny času sepisováním té filipiky :-) V praci se setkávám s mnoha takzvanými mileniály - jsou to rozumní mladí lidé, ale najdou se mezi nimi i kriplové, a nemakačenkové. Stejně jako v té naší generaci a ve stovkách generacích před nimi.

6 1
možnosti

Snad mohu říci, že se do té frustrace dokáži snadno vcítit. Nepřiznám, že bych s ní sám bojoval. Cítil bych se nepatřičně. Že je mi líto, že jsem neměl příležitost vyjet na Erasmus? To, že moje děti mohly, mi to vynahradí.

1 0
možnosti
Foto

O39t70a 11B46l68a53ž79e61k

31. 8. 2018 14:26

Neslušně dlouhé, ale výstižné.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Snad prý spisovatel L.N.Tolstoj zahájil jeden svůj dopis slovy: "Omlouvám se, že můj dopis je příliš dlouhý, ale mám málo času". Tedy - myslím, že myšlenky lze syntetizovat-zahušťovat beze ztráty smyslu, ale chce to čas a přemyšlení...)

0 0
možnosti

Omlouvám se, že můj blog je příliš dlouhý, ale mám málo času. Krátit by určitě šel, některé věci se tam opakují, jiné odbočky jsou zbytečně rozmělňující, ale na cizelování každého článku do dokonalosti diplomové práce by to chtělo plný úvazek. Tak snad až v důchodu.

1 0
možnosti

Mimochodem, pan Prouza si zde níže stěžuje, že mileniálové rodí málo dětí a že tedy je jejich vina, že naše civilizace postupně zanikne. Jaksi ovšem zapomněl, že to byla generace Husákových dětí, která před 30 lety jako první rezignovala na to mít děti a radši si užívala čerstvě nabyté svobody... Nejprudší propad porodnosti přišel chvíli po revoluci.

1 0
možnosti

Pane Šoltesi, vy skutečně nejste jednoduchý soupeř. Ale tak to mám rád. Posunul jste mou odpověď z hloubi diskuse sem nahoru, protože většina čtenářů tak hluboko nedočte. Ani to, že moje generace rodila Husákovy děti a školky praskaly ve švech, ani to, že jsem jako vysokoškolák a proti své generaci velmi opožděně plodil až mileniály. Ani mou omluvu, že jsem nezdůraznil, že po mé generaci přišla ještě mezigenerace, která skutečně už děti tolik nerodila ( budovala kapitalismus na troskách Jakešova režimu) a ne až mileniálové. Ta radost z toho, že jste mě konečně(po třiceti vašich příspěvcích) trochu nachytal na hruškách - o to se člověk musí běžet hned podělit. Budiž vám přáno.

3 0
možnosti

J89i65r80i 30C32e80e

31. 8. 2018 12:18

Původně jsem se domníval, že vzhledem k délce textu tuto úvahu žádný mileniál číst nebude, ale v diskusi jsem se přesvědčil, že opak je pravdou.

Paušalizaci bych vám nevyčítal, spíš mě zaujalo to, že někteří spoludiskutující nejsou schopni pochopit zjevnou nadsázku, která má zdůraznit subjektivní závažnost daného tématu.

Problém tkví v tom, že způsoby chování, které minulé generace pokládaly za extravagantní a jedince exkludovaly ze "slušné společnosti" jsou dnes pokládány na normu.

Ale to není nic nového, ostatně již Bismarck prohlásil: "První generace buduje, druhá spravuje, třetí studuje dějiny umění a čtvrtá zpustne docela"...

Pak se cyklus opakuje...

1 0
možnosti

Tak právě jste mě, ročník 91, dorazil. Druhý týden ležím doma nemocný, protože jsem za 3 týdny nadělal tolik přesčasu, že by se vám z toho protočily panenky. Takže už takhle jsem byl podrážděný dost, a teď tenhle text a tahle poslední kapka.

1) Zjevná nadsázka se neuvádí konkrétním 1-2 příklady v každém odstavci. Ten text je naprosto zjevná paušalizující urážka všech dotyčných ročníků.

2) Vzorek starší generace v této diskuzi je neskutečně arogantní, stejně jako vy a vaše poznámka, že něco tak dlouhého nejsou schopni mileniálové přečíst. Starší prostě dělali vše mnohem lépe, jen to na téhle zemi není moc vidět, viz bod 4. Ach ta selektivní paměť.

3) Kolikátá generace dle Bismarcka je teda ta vaše? Uvědomujete si vůbec, jak socík tuhle zemi zplundroval? Jak krásně jste udělali převrat, aby se rozkradlo to málo co zůstalo? Co jste vybudovali, spravili či nastudovali?

Když poslouchám historky mých kolegů z práce (skoro všichni 20-30 let starší), tak Vaše generace v práci věčně chlastala a když už se tam náhodou něco podařilo vyrábět, tak se to rozkrádalo ve velkém. (tak co, jak chutná paušalizace?)

4) Ano, dnešní generance je prostě tolerantní, buď se extravagantní dle libosti, nikoho za trest exkludovat nebudeme. Svoboda jedince končí tam, kde začíná svoboda druhého, ne jemnocit druhého.

5) Troufl bych si říci, že žádná jiná generace v historii lidstva neprocházela tím, čím prochází tato. Tady nelze aplikovat poučky o historických cycklech atd. Překotný technologický vývoj přímo pro domácnosti, obrovská globalizace, s tím související krize osobnosti atd atd. O tom by se dalo mluvit celý den. Současné období je v historii unikátní, a proto mi přijde šíleně odvážné, když někdo o stávající generaci tvrdí, že to prostě děláme blbě. Stovky let se to dělalo "dobře" a podívejte se, jak ta historie vypadá.

(moc znaků, pokračování níže)

8 3
možnosti

Tváří v tvář skutečnému světu ostrých loktů, podrazů, intrik a tlaku na výkon se tak mileniál rychle hroutí.

Zdroj: https://josefprouza.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=676425

No já tak trochu nevím jestli je problém v mileniálech, nebo v tom, jaký "skutečný svět" předchozí generace vytvořila....

Mimochodem to co popisujete je někdy spíše generace Narozená po 2000, ne Dospívající po 2000. Určitě to má taky nějaký název, já ale tyhle paušalizace neznám. Já jsem ročník 91, a například youtubeři jsou jednoznačně záležitost ročníku výrazně mladších.

1 0
možnosti

Vás se tento článek určitě netýká, jen věkově, a to nic neznamená. Velice s vámi souhlasím, že princip zásluhovosti u našeho zdravotního a důchodového systému je mizivý (a posledním zákonodárným "pohybem" se opět snižuje), což nutí nás, pracovitější vzorek národa, vydělávat i na ty, kteří se (a s chutí) jen vezou. Také se mi nechce přispívat ani o korunu víc do systému, který ode mě vybere řádově víc peněz, ale třeba u lékaře stojím ve frontě za posledním zoufalcem, který si zdraví propil nebo profetoval. A tak bohatý, abych si platil soukromou péči, zase nejsem. To nemá se sociální solidaritou nic společného, na lidi, kterým osud zdravotně nepřál a narodili se s handicapem, přispěju rád. A problém nevydělání na důchody tkví v porodnosti, v ničem jiném. Ale ani ten se vás netýká. Držím palce v životě a mnoho radosti z dítěte.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS