Čím se baví třináctileté holky

17. 08. 2018 18:36:24
Vyrazil jsem do Jeseníků a naložil svou dceru a její nejlepší kamarádku. Čerstvé teenagerky. Jen jsme vyjeli, slyším ze zadní sedačky hip hop z mobilu: Ahoj, já jsem Denis a mám malý penis. Volant mi málem vypadl z ruky.

Myslím, že na výchovu náctiletých dcer by měli být otcové připravováni ve speciálních kurzech. S těmito tematickými přednáškami:

1. Proměna rozkošné princezničky v zaťatou rebelku a dopad této změny na duševní zdraví otce

2. Význam slova NE a jeho výkladové odstíny

3. Schopnost dívat se skrz aneb Vysvětlení fyzikálního jevu zprůsvitnění otce při výchovném pohovoru s dcerou

4. Hluchota při povelech a netopýří sluch při otcovských slovních prohřešcích v příkladech

5. Mizivé výsledky otcovských pokusů o nalezení společné řeči skrz obdiv k teenagerským vzorům aneb Tati, nezpívej se Selenou Gomez!

6. Lékárničku s sebou aneb Vyhodnocení nebezpečí očima teenagera

7. Zakázaná témata hovoru s teenagerkami: Školní prospěch, Budoucí partner a kritéria na něj kladená, Co si to tam šuškáte?, Kdy splníš, co jsi slíbila?, Kolikrát ti to mám říkat?, Vezmi si bundu, nahoře bude foukat, a další

8. Odpovědní stereotypy v teenagerské praxi aneb Konstantní odpovědi na blbé otázky

9. Význam youtuberů a bloggerů pro duševní rozvoj náctiletých

10. Proměna sociálních sítí aneb Facebook is dead, hoď videjko na Instáč

11. Postava a její význam pro stravování

12. Tíživý okruh veřejné samoty v komunikaci s teenagery

13. Význam pozorování drogujících spolužáků aneb Co prozradí červené oči a rozpíchané žíly

A spoustu dalších cenných školení. Které vám budou stejně k ničemu. Protože jednoho dne se kočárek s holčičkou, kterou rozesmálo pouhé polechtání na patičce, změní na rozjetý vlak, v němž jste taktak stihli přiložit pod kotel, vhodit na poslední chvíli do okýnka nějaké jídlo a hlavně peněženku, aniž by se ozvalo poděkování - a on už sám zamíří v dál po kolejích, které položil někdo úplně jiný. Do země dospělosti. Takový náctiletý věk sebou nese tak hluboké kontrasty, že hlubší už ani být nemůžou. Třeba takový rituál ukládání ke spánku. Dcera léta usíná s Tedíkem, což je už značně olezlý a vypelichaný medvídek. Rituál spočívá v tom, že než dceru políbím na dobrou noc, zlíbám nejdřív Tedíka, v neměnném pořadí ruce, nohy, pusa, bříško, zadek. Když líbám Tedíkův zadek, medvídek se vždycky mými ústy uprdne a já ho pokárám za veleneslušné chování. Dcera se rozesměje a kroutí hlavou: Tati, mně snad bude padesát a ty ještě budeš s Tedíkem blbnout. No, jak rád bych s Tedíkem v dceřiných padesáti letech blbnul, ale to by mi bylo sto let. Tak daleko lékařská věda nepokročila, aby mé zdevastované tělo udržela při životě. Bude s ním muset blbnout někdo jiný. Což mě jako otce lehce znepokojuje, ale který otec není lehce (či těžce) znepokojen při myšlenkách na budoucnost své dcery (dcer). Tedík s námi sice i na výlet do jesenických hor vyrazil, ale před kamarádkou mé dcery samozřejmě žádný rituál v jejich pokojíčku proběhnout nemohl. Scvrklo se to na zakřičení z pokojíčku Tati, dobrou. Dobrou, spěte sladce, odpovídal jsem.

Než jsme autem dojeli do Jeseníků, musel jsem výše zmíněnou hip hopovou „bombu“ vyslechnout asi třicetkrát. Dcera i její kamarádka se totiž pořád dokola natáčely v tanečně pantomimických kreacích na tuhle „hudbu“, zpomalenou do slowmotion, a pak si to hned pouštěly v normální rychlosti. Zábava, že řvaly smíchy. Tak jsem se kromě oznámení jedné zhrzené hiphoperky Markéty, že její bývalý Denis má malý penis, dozvěděl i leccos dalšího z chování jejího odkopnutého milence. To vám tedy řeknu, dnešní odmilované ženy dovedou kopnout odvrženého bojfrenda do rozkroku s rozběhem. Hned jsem byl rád, že za mého mládí nebyl internet, kdoví co bych si o sobě z úst mých bývalek na youtube vyslechl. Třeba totéž, že: ...hej, ten kluk je vážně špína, hygiena mu nic neříká,
a filcky chytne každá, i ta co s ním nepíchá
. Chvíli jsem se rozhodoval, jestli budu dělat, že to z mobilu mé dcery neslyším, ale pak v hitu (s 2 a půl milionem zhlédnutí!) padlo i: ...všechny kecy, co jsi o mně nalhal, by sis zasloužil, no a to nemluvím o tom, jak hrozně jsi souložil. Bál jsem se podívat do zpětného zrcátka, jak mnou přepravované teenegerky tahle slova pohybově na kameru „ilustrují“. A zvýšeným rozčileným hlasem dceři nakázal, ať tu pitomou sprosťárnu okamžitě vypne. Vypnula to hned, asi si vůbec neuvědomila, že bych mohl jejich obdivovanou hitovku o Denisovi, který „nemá koule, fetuje, co je to za kreténa?“ vůbec vnímat. Pocit, že jsem vzduch, jsem pak během výletu měl ještě mockrát. A tipnul bych si, že mezi otci náctiletých dcer nebudu vůbec sám. To je ta přednáška na téma Tíživý okruh veřejné samoty, viz výše. A protože v tom hiphopovém velehitu byly postupně vyjmenovány snad všechny dostupné drogy a prášky od xanaxu až po herák, koks a peří, převedl jsem logicky řeč na drogy. Dozvěděl jsem se, že šesťák Honzík kouří dál marjánu a ve škole se s rudýma očima motá a je úplně mimo (psal jsem už dříve zde), kdežto jeho starší bratr deváťák si už píchá. No, nějaký vývoj na druhém stupni základky být musí. Obcházela mě hrůza. Názor mé dcery a její kamarádky na drogy byl naštěstí prudce odmítavý (to jsem si ale opravdu oddechl). Ani nevíte, jak se modlím, aby jim to vydrželo. Za celý pobyt v Jeseníkách se dokázaly jen třikrát zfetovat melounem, naposledy jsem už koupil celou půlku té červené dobroty, ale stejně z lednice v apartmánu zmizela během chvilky, na mě nezbyla ani pecička.

Z podvědomého strachu jsem pro obě teenagerky připravil bohatý antidrogový sportovní program. Píchaly si adrenalin na bobové dráze, sjížděly lajnu na klouzavých gumách a trojkolkách a na koloběžkách při sjezdu sedmnáctikilometrové trasy fetovaly čerstvý vzduch do aleluja. Zatímco já jsem po koloběžkovém sjezdu ležel v apartmánu jak lazar, ony si v podvečer ještě vyšly zaběhat a střihly si sto padesát sklapovaček. Což by mě v mém věku zabilo. A když už chválím, tak jednou dokonce v kuchyňce uvařily a to výborné kuřecí stripsy s těstovinovým salátem. Já jsem jim za to slíbil, že umyju nádobí. S tím nádobím to ovšem byla past, jako když vám pohádkový převozník vrazí do ruky bidlo a vám už to převoznictví zůstane. Nádobí jsem pak myl až do konce pobytu, neopláchly už ani lžičku.

Zajímavé názory jsem si od nich vyslechl ohledně zdravé výživy. Když jsme vyrazili přečkat nesnesitelné vedro (které jsem v Jeseníkách, kam také dorazilo, nikdy nezažil) do Velkých Losin do místního aquaparku, nemohl jsem si nevšimnout, jak je devadesát procent dětí obézních, některé opravdu připomínaly pochoutku z mého mládí – sojový suk). Internetové zápecnictví už si evidentně začíná vybírat svou kalorickou daň, tohle za mého dětství skutečně nebylo a cpali jsme se přitom kalorickými bombami od chlebů se sádlem až po bonbóny denně po kilech. Jenže jsme to vylítali, nová generace už lítá jen virtuálně. A brzy jim postačí místo křídel mávat těmi pneumatikami kolem břicha. Holkám taky tahle dětská funící hroší armáda neušla. O to víc plavaly a lítaly na tobogánech – jeli jste někdy ten samý tobogán stokrát? Ony jo. Nechápu. Aquapark jsme opouštěli pozdě odpoledne a ten den bylo s uspáváním vyhráno. V půl desáté už dobrovolně zařezávaly, což jinak u dcery nejsem schopen docílit.

Co obě holky dál neskutečně bavilo, byly drby. No, asi se to musí trénovat od útlého dětství, aby z nich vyrostly zdatné trenérky ústní dutiny. Někdy jsem si musel sáhnout na hlavu, jestli tam nemám obrovskou díru, vykecanou oběma teenagerkami. A dozvěděl jsem se věci, že jsem jen valil oči. Byly to i pikantérie velmi peprné, ale reprodukovat je tady nemůžu. Vzal jsem si z toho ponaučení, že tyhle (pořád v mých očích ještě malé) holky, se dovedou dívat kolem sebe pěkně šmíráckýma očima a natahovat uši tam, kde se to vůbec nemá. A dokázaly se dopátrat pravdy někdy jen z mnoha malých poskládaných střípků, dospělí před nimi mlžili naprosto marně. Tak i vás varuju. Jsme pozorováni těmihle dívčími špionážními satelity 24 hodin denně a informace jsou v jejich rozvědčických Langley centrálách vyhodnocovány a pečlivě ukládány. Bacha na to!

Jak už jsem výše naznačil, někdy jsem se proměnil v neviditelného. S tím nemám problém, jak člověk stárne, stává se neviditelným pro celé mladší generace. A nemusí zrovna vlát na tyči nad mladým zdravým klukem v tramvaji, sedícím na sedadle pro postižené. Když výlet končil a jeli jsme z mého milovaného rodného kraje zpátky do Prahy, zeptal jsem se, pyšný na svůj týdenní jako hodinky šlapající servis pro dvě vytáhlá bidla v šortkách, jak se jim to líbilo. Odpověď byla spontánní. Moc, moc, moc. Oznámily mi, že se dohodly, že se sem určitě vrátí. Už jsem se chtěl zapýřit, když obě dodaly: Samy dvě. Pochopil jsem v ten moment úlohu otců v dějinách dcer. Zesílil jsem v autě Evropu 2, protože právě hráli písničku mladinké Seleny Gomez Back to you. A přidal jsem se mohutným basem k refrénu: „I know, I ́d go back to you.“ „Tati,“ ozvala se dcera s varovným tónem, který dobře znám. Používá ho kdykoli, když se za mě stydí. „Co je, ty nemáš ráda Selenu Gomez a tenhle její poslední hit?“ „Jo, tati, mám – ale ty nezpívej!“

A tak jsem si představil, jak jednou pojedou, moje dcera a její kamarádka, samy do Jeseníků, v autě jim náhodou zahrají starý hit Back to you a dcera si vzpomene. Jako já si vždycky při návštěvě Jeseníků vzpomenu, jak jsem jel jako čtyřletý se svým otcem vlakem a nazpaměť odříkával názvy všech stanic na trase. Ramzová, Ostružná... A jak rád bych si to zopakoval. A už to nikdy nepůjde.

Autor: Josef Prouza | pátek 17.8.2018 18:36 | karma článku: 47.19 | přečteno: 15595x

Další články blogera

Josef Prouza

Dámský přirození jako dopravní značka? V pohodě, voddělí to zrna vod plev

Tendle rok je v EU zaváděná nová dopravní značka s kosočtvercem. Začali s tím ve Francii. Tak buď jde o nechutný lobování Renaultu na francouzským ministerstvu dopravy nebo nám tadle značka má napovědět, pro koho je. Vyberte si.

30.11.2023 v 9:11 | Karma článku: 44.09 | Přečteno: 9598 | Diskuse

Josef Prouza

Tak a dost kopání do vlády! Přichází soucit

Kdepak jemné okopávání kotníků! Vláda dostává rány zleva, zprava, pod pás, do slabin. Místo pochval a potlesku urážky, smích nebo rovnou výsměch. A tolik dobrého již vykonala, což vám tu hned předestřu. Sledujte!

28.11.2023 v 9:43 | Karma článku: 45.57 | Přečteno: 8515 | Diskuse

Josef Prouza

O Zlatou mříž -vtipy do smutné doby

Vykročte do dalšího dne s úsměvem na tváři. Ale jestli vás rozesměje zrovna tohle, to tedy opravdu nevím. Ale doufám.

1.11.2023 v 9:47 | Karma článku: 35.87 | Přečteno: 1676 | Diskuse

Josef Prouza

Z elektromobility je elektroMo… -by Dick

Děva Evropa se zamilovala do černého galána a teď se diví, že ji veze do pekla? Jak se mohlo stát, že evropským automotive obchází strašidlo demotivace a i nejvýznamnější automobilky stahují kalhoty, když brod je ještě daleko?

30.10.2023 v 9:42 | Karma článku: 37.29 | Přečteno: 1118 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 520 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8014 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse
Počet článků 277 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3396

Inženýr ekonom, choreograf, lektor tance a společenské výchovy. Příjemce kapesného od státu za celoživotní sociální a zdravotní pojištění proti přetížení peněženky. Docent spontánní dojmologie a rychlých polních soudů. Na hlavu vzatý odborník na mediální obluzování, mentor exekutorů ducha, travič politické blbé nálady a deratizátor zapouzdřených ideologií. Čtyři děti, pět vnoučat. Životní heslo: Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo (Kapka proráží kámen nikoli silou, ale opakovaným kapáním). Znamením štír. 

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...