Volební hesla pro podzimní kampaň

Volební štáby zoufale ohryzávají tužky, jaká úderná a neotřelá hesla zvolit pro poslední fázi předvolební kampaně do parlamentu. A řešení je tak snadné! Inspiraci mají přímo před očima. Chopí se jí?

Proč něco vymýšlet, když hesla a slogany leží přímo na ulici. A mají spoustu výhod:

1)Není třeba vymýšlet vůbec nic. Ta hesla už vymysleli jiní, a byly to špičkové marketingové osobnosti, celé skvěle placené štáby, často ti nejlepší na světě.

2) Lidé všechna hesla dávno důvěrně znají, masově jim je vrývaly do paměti ve všech médiích. Těch ušetřených peněz, které vynaložil někdo jiný, i v miliardách korun.

3)Jsou to slogany výstižné, neukecané, přesně zacílené, zvučné, lehce zapamatovatelné, tvrdé jako kámen a hebké jako pohlazení od maminky.

 

Co na tom, že je už někdo používal pro jiný účel, pro nějaké výrobky nebo služby. V politice budou znít neotřele a na údernosti jim to vůbec neubere. Ano, všichni už je znáte, jen ve volbách je ještě nikdo nepoužil. A budou sedět jak dětská prdýlka na hrnečku. Tady jsou.

     Pro stranu Národní demokracie Adama B. Bartoše, známé svým antisemitismem a starostmi o čistotu rasy, se přímo nabízí slogan, co na tom, že původně k jednomu pracímu prostředku:

Národní demokracie – až o tři odstíny bělejší! Úderné, sdělné, trefné, co říkáte?

     Pirátská strana potřebuje zdůraznit, že se jejich loď pod vlajkou s lebkou a zkříženými hnáty jen tak nepotopí. Navíc v Praze budou agitovat v kampani právě na lodi na Vltavě, je třeba voliče ujistit, že jim na jejich volební kocábce nehrozí, že půjdou ke dnu. Tady si lze vypomoci sloganem, původně na dámské vložky:

Pirátská strana – až stoprocentní ochrana před protečením!

     Pro tradiční politické strany to bude letos obzvláště těžké, budou muset nasadit více hesel pro různé skupiny voličů, které začaly masově ztrácet. Panika u sociálních demokratů není na místě. Pro nového lídra „buldoka“ Zaorálka mám hned hrst doporučení. Pro voliče, kteří by snad byli zklamáni z hubených výsledků posledních výzkumů preferencí ČSSD, například od jednoho nákupního řetězce:

ČSSD – radost z malých věcí. Pro povzbuzení nadějí, že výsledek nebude katastrofální, rovněž jeden slogánek, původně na alkohol: ČSSD – je to otevřené.  Jejich záslužné snahy o snižování daní lze vetknout do hesla jednoho řetězce pro kutily: ČSSD – nízké daně každý den!  A na podporu neochvějné víry, že sociální demokraté obrátí negativní trend u voličů i jeden automobilový:  ČSSD – zrozena k vítězství! Nebo ještě stručnější: ČSSD – Nevyměknem! Jejich návrat k tradičním starším voličům po krátké koketérii s mladými městskými liberály podpoří oslovení, dříve na jistý lék: ČSSD – věnujte se životu, ne hemoroidu! V souvislosti se Zaorálkovou otázkou, zda je lepší kobliha nebo pomeranč, navrhuji též: ČSSD – pravá chuť pomerančů.

     Pro Zelené, kteří se mrskají hluboko pod pětiprocentní hranicí vstupu do parlamentu, radím pokorný návrat k hlavním tématům, např. od jedné balené vody: Zelení – příroda regeneruje. Jejich boj o nižší daně by zde oproti ČSSD vyjádřilo lépe heslo: Zelená úsporám. K úsilí o zlepšení znečištěného ovzduší zabere určitě slogan, dříve pro nosní kapky: Zelení – nechte svůj nos volně dýchat. Horování Zelených za squatting, čili obsazování neobydlených budov bez zdlouhavého spoření na vlastní byt, by pěkně vypíchl stručný slogan Zelení – zkraťte si cestu domů. Nebo ještě lépe krásně rýmované: Zelení – řešení vašeho bydlení. Na podporu jejich boje za genderové vyrovnání a feministické hnutí třeba od jedné kosmetické firmy: Proč já, strana Zelených? Protože já za to stojím.

     Pro KDU-ČSL se nabízí rovněž celá škála návrhů. Po návštěvě sudetoněmeckého sjezdu předsedou Bělobrádkem a sympatiích ministra Hermana k témuž bude skvělou volbou slogan jedné německé automobilky, který opustila po skandálu s emisemi, takže je zcela volný. Co tedy takové úsečné, na dřeň osekané: KDU-ČSL – Das Partaj. Jejich spojení s hnutím Starostů by pak pěkně vyjádřil slogan: KDU-ČSL + STAN – dvě tyčinky v jednom. No, uvidíme, zda by měli nebo neměli nasadit heslo: KDU-ČSL + STAN - Je lepší, když se rozdělíš nebo Správná volba. I když je Gazdík ujišťuje, že jím ražené heslo: S námi to zvládnete je to pravé. Nebo bude po volbách Jiří Čunek prosazovat, že nadále už KDU-ČSL nikdy nelepí (koalice)?

     ODS, zdecimovaná v pověsti svými kmotry, by to měla směle přiznat, očistit se tak a oprášit jeden prastarý slogan jistého pokrmového tuku: ODS – vlastní sestra másla (na hlavě). Nebo: ODS – i (zkorumpovanou) stranu můžete mít rádi.

     Pro SPD Tomia Okamury, jehož základním volebním požadavkem je pořádání referenda ke každé důležitější otázce, by sedlo: SPD - Všechno, co děláme, řídíte vy nebo Strana, inspirovaná voliči. Jejich snaha v jakékoli spolupráci neuhnout od svých základních programových cílů, by hezky rezonovala v heslu: SPD – vše ostatní je kompromis. Nacionální notu v jejich programu by pak vypíchlo mile: SPD – Z lásky k Česku.

     Komunisté by měli zahrát na strunu levicových nálad obyvatel a znárodnit si (jak jinak, že) slogan očních kapek: KSČM - Všichni víme, proč máte rudé oči. Naopak např. prezidentský kandidát Drahoš, který by podle svého vyjádření odmítl jmenovat vládu s komunisty, by měl v kampani nasadit heslo jednoho protihmyzího spreje: Drahoš - Komárům vstup zakázán! KSČM se svým důrazem na snižování daní by mohlo prorazit i heslem KSČM – a mám to zadarmo!

     U hnutí ANO je volba jasná, snahu odstřihnout zkorumpované politiky od koryt vyjádří nejlépe již zlidovělé: Babiš – skvrn a špíny se zbavíš. Kdo by přeci pochyboval, zda šéf hnutí ANO správně vše zdanil, nezneužil korunové dluhopisy či nemanipuloval s dotacemi na Čapí hnízdo, měl by být osloven průrazným: ANO – když ho miluješ, není co řešit.

     TOP 09, které také ztrácí dech v předvolebních preferencích, musí v kampani hodně přidat. Protože sdružuje i spoustu politických turistů z různých angažmá z dřívějška, mohlo by zabrat: TOP 09 – energie sbalená na cesty. Nabízí se i hutné: TOP 09 – jedna strana pro každé tvé já. Jinak však je zkušenost politických matadorů a vymetačů rozmanitých uskupení nedocenitelná a mohla by se ve zkratce zobrazit třeba v lehce pozměněném sloganu, dříve jedné kosmetické firmy: TOP 09 – Profesionální péče o vaše hlasy. Šéf Kalousek by právě na své image politika, který nejde pro hrubý příměr daleko a má pověst pijáka s velkou výdrží, neměl nic měnit a naopak by to měl zdůraznit ve sloganu TOP 09 – drsná strana, jemná whisky.

     Máte-li nějaké další nápady, hoďte je do diskuse. Pomozte našim politickým marketérům, jsou tak zbytečně bezradní! 

Autor: Josef Prouza | čtvrtek 6.7.2017 11:06 | karma článku: 22,01 | přečteno: 2458x